Friday, November 21, 2014

jumaat yang indah


assalamualaikum semua,
harap2 arini kita dapat buat kebaikan untuk di balas dengan kebaikan dariNya.
ari ni aku nak share sikit pasal SAPA MAHRAM SAYA? 
Bukan apa, selagi kita tak tau selagi tu la kita wat kesilapan..
mungkin kita terlepas pandang, tapi bukan takde pendedahan, cuma kita ni kadang2 pandang ringan bab bab ni.. ini  peringatan untuk diri aku juga..sebab aku ramai saudara lelaki berbanding perempuan, sebelah suami pun adik beradik n biras ramai lelaki.
panas memang panas kalau dalam umah kat kampung kita bertudung, tapi bila dah biasa..Alhamdulillah Allah akan permudahkan..tapi aku masih dalam pembelajaran, masih xtutp aurat sepenuhnya ketika berdepan dengan family members lelaki, kadang2 kuar p jalan2 or p kerja pun masih xpakkai inner if baju lengan pendek, xpakai stokin, masih tak ikut piawai Islam lagi.. sama2 kita doakan ye..
korang cuba dulu eh..baru tau..
cuba cek sapa mahram kita..






 ok itu perempuan, ni bagi lelaki plak..cuba cek balik bukan setakat salam bersentuh je aurat lelaki pun xleh terdedah depan wanita bukan mahramnya





aku bukan ustazah nak tarbiyah habis2 an..just reminder untuk diri sendiri suami anak saundara mara n mungkin yang baca blog aku ni..

source : google



No comments:

Post a Comment