Saturday, December 1, 2012

Monolog dari Rahim

apa benda tu..???
cuba baca betul2..mesti paham
mcm ni..ari khamis baru ni..aku kerja petang..biasala kalu kat hpj ni..ptg2 susah nk dpt parking,kena tunggu org kuar baru kita masuk..
sejak akhir2 ni IKIM.FM mnjadi pilihan untuk halwa telinga ni...tenang je..bila dengar zikir..bacaan surah n terjemahan, nasyid2, motivasi, bacaan sajak dan macam macam lagi laa...
ok skg aku nk citer mengenai tajuk tu..
sementara nk tunggu orang bertuah keluar kan keta dia untuk aku parking..aku dengar laa satu sajak yg dibacakan oleh ustazah norhafizah, tajuk dia "Monolog dari Rahim"...
Ya Allah tersentuh aku dengan bait2 ayat sajak tu..bukan romantik..taku syahdu sekali...sampai la aku leh menangis..aku teringatkan seseorang..yang sangat bermakna...
(kang org lain ingat aku xdpt parking...melalak dlm keta sorang2 plak)
samapaila aku dapat parking sajak tu masih xhabis...bila dah park..alamak makin deras plak airmata ni..biar betul...mcm mana nk jln p opis ni...bila ustazah tu sendiri menangis baca sajak tu...xheran laa aku pun nangis juga..
sampai je opis...terus citer kat my colleague kak lia n shima pasal sajak..tu..
then bila dok je dpn pc aku terus google ...monolog dari rahim...rupanya...memang dah popular sajak ni di blog2..siap ada kat youtube lg..nnti aku share video tu ek..
tp now aku share dgn korang sajak tuu...
baca dengan penuh penghayatan..



apa yang aku dapat katakan..pada sesiapa yg di maksudkan dalam sajak ni..sila lah..berhati perut..
tapi apa kan daya mereka tu nak sorok malu..akhirnya jadi pembunuh..
wahai ibu n bapa kepada bayi2 itu, ketahuilah korang betapa susahnya nak dapat cahaya mata...usaha xpernah jemu...panjat doa kepada Maha Pencipta agar aku dapat rasa nikmat sebagai Ummi..
korang dapat suka hati je buang..kalu xmampu nak jaga atau nak berdepan dengan masyarakat cari la jalan supaya bayi yg korang kandungkan tu selamat..sanggup ke korang teng bayi comel di hurung semut api,di gigit anjing?? dalam tong sampah??lubang jamban..masyaAllah...

aku pernah lalui benda ni...maksud aku bknlah si ibu yg buang bayi tu..tapi aku...nanti bila ada masa yang sesuai akan kuceritakan pada kalian..kerana banyak hati nak aku jaga...
cukup sekadar aku share print screen dari forum di bawah search keyword "rumah perlindungan wanita".


::aku ingat nak upload gambar2 baby yg di buang sesuka hati tu..tapi hati aku x sanggup nak tengok..::




No comments:

Post a Comment