Sunday, December 16, 2012

JTC: my little khalifah

assalamualaikum semua...aku saja nak share entry ni dgn korang untuk pertama kalinya dan akak update the journey to conceive (JTC)
arini 18/12/2012 =402 days aku dah menjadi isteri..bila dah kawen ni..mesti mengharapkan kehadiran seorang cahaya mata..indahnya...
ok..mcm mana nk cerita ye...
aku n hubby perkahwinan jarak jauh (pjj), aku di KL hubby di N9..memang dekat je bila tgk peta..tp demi kerja kami terpaksa berjauhan..and skali skala je jumpa..itupun bila aku cuti n dia cuti..
Hubby aku ni tau keghairahan aku untuk mendapatkan baby n dia slalu nasihatkan aku supaya bersabar dengan ketentuan Allah..kita usaha..untuk bagi meriahkan keluarga kami..
hmm bagi yg pertama kali ( aceceh mcm ada follower...) ..Alhamdulillah aku ada 2 cahaya mata instant, anak hubby..hehehe..MAK TIRI laa ko ni ye..iye jawapannya..
ok sentuh sikit pasal anak anak hubby  anak2 kami, yang eldest is girl nama dia Siti Nur Syafiqah we called her Kak Yong and the 2nd is Muhammad Izzat (ijat)..
depa ni adalah anak2 yang baik sangat dan sangat2lah memahami keadaan yang depa hadapi sekarang...aku memang rapat dengan depa ni..depa stay with their mother, if cuti untuk balik kampung kami culik la depa balik...
mesti korang kata..hmm ko ni tak enjoy "honeymoon" time laa..big NO ok...enjoy je..bersederhana je aku tak minta suh hubby aku ni pay attention 4 aku toang toang( sorang2).. takdir aku sangat indah..alhamdulillah..aku akan cuba jadi isteri yang supportive utk hubby aku n ibu ummi yang baik utk kak yong n ijat..(harap depa baca lah nanti).
ok..bukan aku n hubby saja yang teringin nak ada baby, even kak yong n ijat pon selalu tanyakan hal ni..terutama kak yong yang dah matang..asal aku tak peot (menses / period) mesti dia cakap..Ummi pregnant kot...then bila aku explain yang aku memang ada problem skit dgn period selepas kawen ni..then dia cakap OOOO ingt ker org kawen mesti dapat anak..rupanya susah...ummi pun pikir macam tu masa kecik2 nak oii..tapi apa kan daya..belom rezeki..(nanti aku buat entry khas pasal anak2 aku ni ye)


_______________________________________________________________

JTC: kenapa aku masih tak pregnant?? kuasa Allah..Allah The Best Planner..aku usaha n berserah padaNya untuk semua ini..
selepas kawin aku punya period dah xbetul..selepas12.11.11..21.11.11 aku peot then Januari 2012, then Mac 2012 sat 2 bln skali peot, sat 3 bulan sat sebulan sat bulan ni mai bulan depan mai juga..n sekarang ni Disember ni..aku mau 2 x 3/12/2012-10/12/2012 gap 4 hari bersuci, semalam 15/12/2012 peot balik...
hormon tak stabil..itu kata doktor..n normal..but it is NOT NORMAL actually..tipula aku cakap tak stress dgn hal ni..org lain tak rasa..depa leh la ckp.."PLEASE TRY AGAIN"...
tapi aku akur..kalu Allah nak bagi rezeki kat aku, bila2 pun dia boleh bagi, bagi aku n hubby..kami tak serik mencuba..
ujian period tak normal dah lali bagi aku setahun ni..aku pun dah xreti nk kira hari subur aku..walhal aku dok ajar kawan kira waktu subur..huhuhu
baru ada lagi satu ujian yg menguji aku..aku di jangkiti kuman, kuman tu pandai lak nak attack tempat private aje..hehehe..malu la aku nk cerita secara detail..tapi ALHAMDULILLAH syukur..dah sembuh dah..tapi aku masih kena EXTRA CARE about everything yang contact to that 'part'...kalu sapa2 nak tau komen n bg email..aku tak reti la nak cerita hal ni...
ok korang nanti aku sambung lagi..

^_^

No comments:

Post a Comment