Saturday, January 14, 2012

2 Perompak Mati di LRT Taman Melati 10 Januari 2012

seramkan dengar tajuk atas ni..
tapi masa tu tak tau hal tajuk ni..

masa aku angkat kain kat umah 10hb..jiran tanya
makgee  : awak tak dengar ke bunyi tembakan
nad        : tak dengar pun makgee, nadiya baru je kuar, dari tadi dok dlm (membuto ckp dlm hati)
makgee  : pakcik sani (suami  makgee) n pakcik burhan (jiran kami) p tgk kat LRT, ada polis, jln kena tutup..
nad        : *org ragut skg guna senjata makgee seramnya..
makgee  : e2la nk kesana kemari dah susah, dalam ketakutan aje..
-tanpa ending masing2 masuk umah aku kunci pintu gate-

*nmpak kan kami tak tau apa terjadi sebenarnya dLRT tu

aku terus facebooking. tgk2 byk gmbar dak dak melati ni upload termasuk la adik aku..
kalu korang nk tau cerita ni teruskan membaca
.
.
.
.
Gempar!, satu kejadian tembak menembak telah berlaku di pekarangan Stesen LRT Putra Taman Melati melibatkan 3 individu dan pihak polis sekitar 2.30 petang Selasa, 10 Januari 2012.
Suspek terlibat dalam satu insiden rompakan di pekarangan Carrefour Wangsa Maju dan pergelutan tersebut berakhir setelah ketiga-tiga penjenayah tersebut berjaya melepaskan diri.
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah, pihak polis kembali menemui semula ketiga-tiga suspek berkenaan setelah menerima panggilan telefon tentang insiden kemalangan di hadapan Stesen Putra LRT Taman Melati melibatkan pihak penjenayah yang menaiki kereta Proton Putra dan sebuah kereta Toyota Vios.

Dua daripada tiga penjenayah tersebut mati di tempat kejadian akibat tembakan padu dari pihak polis manakala seorang lagi suspek berjaya melarikan diri.
Mereka yang mati masing-masing berumur 35 dan 45 tahun.
Suspek penjenayah berjaya melarikan diri dan didakwa memiliki senjata pistol. Polis menasihatkan orang ramai yang berada di kawasan sekitar kawasan (Wangsa Maju) mengambil langkah berjaga-jaga.

Pihak polis telah mengenalpasti salah seorang daripada suspek mempunyai 12 rekod jenayah melibatkan ketiga-tiga individu terbabit merangkumi 5 rekod jenayah di Kuala Lumpur dan juga Kelantan.




source : KLPOS
TAKOT TAK KORANG...lebih kurang 1 km dari umah aku je kot....
dah la Taman Melati hebat dengan peragut2 tegarnya....aku salah sorang mangsa ragut...
.
.
.
.
.
malam hari nya
bapak aku siap cakap
''p kunci pintu di laporkan (sapa yg lapor kat dia xtau) perompak yg dapat melepaskan diri tu lari sembunyi area sini sini....sabit tu la abah tak kuaq..takut.."
memang kelakar cara bapak aku cakap tu..tapi ko tak tambah seram ker..pergh....

No comments:

Post a Comment