Friday, January 30, 2015

Journey of TTC : masih mengharap

assalamualaikum semua..

tak pasal nak wat entry pasal lisa surihani..
bukan apa aku pon tumpang happy bila pasangan yang dah lama kahwin menerima berita baik..

sapa taknak merasa perjalanan dalam rahim dari day 1 , merasa morning sickness, merasa nak mkn mcm2 di tunaikan, p shopping baju baby..barang2 baby..perjalanan di teruskan sehingga saat bertarung nyawa untuk melahirkan.

sumber : google












aku masih mengharap keajaiban anugerah itu dari-NYa..

tapi aku dah tak follow up dengan gynae, sebab atas persetujuan hati ke hati dengan Along
Untuk berusaha secara alami..
Aku terus berdoa supaya aku dan Along sentiasa di beri kesihatan yang baik, dan berserah sepenuhnya kepada Allah untuk menentukan hari saat waktu yang sesuai untuk Anugerah itu...
In shaa Allah

aku sentiasa positif untuk perkara ini..tapi tapi tapi...aku mengaku kelamahan insaniah aku ni..bila dengar orang pregnant aku mesti cakap " bilala time aku ni?" then bila ber monologue sendirian, baru aku keluarkan ekspresi gembira..yang menunjukan aku ni okay...

orang yang tak pernah rasa macam aku rasa maksudnya...tak pernah merasa pregnant takkan rasa perasaan aku ni..

perkataan yang aku paling sakit hati dengar bila orang cakap "ko ni mandul kot!"
hey korang!!! tau laa korang ada anak, aku tak de anak, tp tak salahkan kalau ko ckp "sabar ye, nanti ada rezeki tu".. memang cliche tp sekurang2 hati aku tak terguris..paham??!!.

terblogwallking di blog http://perjalananttcsaya.blogspot.com/

aku petik sikit dia tulis pasal ustaz kazim kata :

Dan paling aku ingat adalah ustaz kata jangan sesekali kata orang yang takde anak ni mandul. Yang sebenar benar mandul adalah orang yang ramai anak, tapi anak anak nya itu tidak memberi manfaat apabila mereka meninggal dunia kelak.

Yang ni aku google semula dan jumpa
SIAPA SEBENARNYA MANDUL? Rasulullah s.a.w. Pernah bersabda : “Tahukah engkau siapakah orang yang mandul.” Berkata para sahabat : “Orang yang mandul ialah orang yang tidak mempunyai anak.” Lalu Rasulullah s.a.w. berkata : “Orang yang mandul itu ialah orang yang mempunyai ramai anak tetapi anak-anaknya itu tidak memberi kemanfaatan kepadanya sesudah ia meninggal dunia.”

aku selalu didik hati aku ni supaya tak bersangka buruk pada orang, maksudnya apala dlm pikiran diorang eh pasal aku x pregnant2 nih..

Alhamdulillah...aku di kelilingi orang2 yang sentiasa memberi semangat pada aku...terima kasih


husnozon billah


2 comments:

  1. salam sis rasnadiya..

    nana memahami sis sebab nana pun masih belum dikurniakan cahaya mata ,dan betul kita perlu sentiasa berdoa dan berusaha ..insyallah waktu itu akan tiba..positifkan diri sentiasa :)

    salam perkenalan :)

    jemput ke blog nana

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam..terima kasih..nana dah berapa tahun berkahwin?

    ReplyDelete